Nya iPhone.


iPhone 4S

Eftersom jag mer eller mindre fick skäll av min vän Zandra för att jag inte uppdaterade bloggen om nya iPhone när den kom, så får ni här en snabb genomgång då jag antar att ni redan vet det mesta.

Besvikelsen blev stor. Här satt man och hoppades på en iPhone 5 med framförallt ny design och större skärm. Men det fick man inte. Istället var det samma gamla design med ett nytt innehåll. Något tråkigt, enligt mig som designmedveten apple-fanboy.

S:et står för Speed och är egentligen det hela uppdateringen handlar om. Största nyheterna är:

- Ny processor, samma som i iPad 2, dock något underklockad.
- Ny kamera, mer megapixlar, mer finess, du kan filma i 1080p osv.
- Siri. Detta är det main feature i 4S. Det är som en assisten i telefonen du kan prata med. Den kan läsa upp dina sms, svara på dom åt dig, den påminner dig osv. Och allt du behöver göra är att säga det till den.

T.ex: -Siri, finns det någon Burger King här i närheten?
Och Siri svara då, och listar dom som är närmast. Verkligen Sci-fi om det funkar helt smoothly. Dock finns det än så länge bara på Engelska, Tyska och Franska.

Många av dom nya funktionerna i 4S ligger i iOS 5 som kommer att gå ladda ner senare idag. iOS 5 är gratis och funkar till både 3GS, 4, iPad 1 och 2. Mer om detta senare ikväll.

Slutsats: Besviken, ja. Men det är ändå en bra telefon. Däremot kommer jag nog personligen istället köpa en 4 för en bra slant och istället vänta på 5:an. Främst för att det enda som lockar mig är kameran och Siri. Och kameran kan jag leva utan (har min systemkamera) och Siri kommer förmodligen inte fungera på svenska på ett år, eftersom svenska är ett så pass litet språk. Och efter ett år, tja, då kommer nog snart det vi alla väntar på - iPhone 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0